Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

ząbkowanie opon głośna praca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    13500 i zero ząbkowania. Poprzednim autem ze 30,000 na letnich i 20,000 na zimowych i też nic. A było to kombi i jeździłem głównie sam.

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez ukuk
      ..ale coz to za filozofia. Zedrzec 1mm opony gdzie pojawily sie zabki i juz
      filozofia żadna ale co to da? przyczynę trzeba znaleźć. :wink:

      a po drugie, na takich "kapciach"
      Zamieszczone przez xprzemo
      opony 225/40/18 continental
      to nic dziwnego że ząbkują. trzeba dbać o ciśnienie, to ewentualnie lekko wydłuży proces ząbkowania.
      przerabiałem ten temat na 225/45 R17. nawet na niemieckich drogach ząbkowały.

      Komentarz


      • #28
        ufo, Nie zgodze sie ze takie kapcie musza zabkowac.. w O2 nie mam z tym problemu zadnego, a latam na letnich takich wlasnie... Fakt, glownie po niemieckich autobahnach, ale jakos zabkowania nie ma - zarowno na tych, co sa obecnie i nie zdarłem za duzo bieznika (ale z 40tys km zrobione na nich), jak i na drugich ktore przez 20-30tys wydarłem dosyc mocno...

        Moja O3 RS

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez ufo
          trzeba dbać o ciśnienie
          Jakies konkretne rady? Dawac mniej czy wiecej? Czy tyle ile przewiduje wlepka na klapce?
          Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
          Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
          Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

          Komentarz


          • #30
            Ja myślę że mniej.

            W lato przed wyjazdem na urlop napompowałem (na tył 2,7 czy 2,8) - wg wlepy na klapce - z 5 osobami i bagażem.
            Na A1 przed Strykowem przy 150 km/h był taki HAŁAS że nie możnabyło porozmawiać w aucie.
            Koła były za twarde. A i spalanie nie było takie rewelacyjne.
            Dopiero po upuszczeniu w Łodzi na BP, dalsza jazda od razu stała się przyjemniejsza.

            Teraz też mam podobnie na zimówkach. Serwis nadmuchał na tył na 2,5 i jadąc samemu słychać taki "goły duden". Za twardo nie jest bo to zimówki ale i tak sprawdzę ciśnienie i "zjade" raczej na 2,4 we wszystkich kołach.
            O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
            -----------------------------------------------------
            Moja eReSka

            Aktualne Personal POI: teraz taniej na POIfantastic.eu

            Komentarz


            • #31
              gaduły , ale koledze pozabkowały na przedniej osi :roll:

              xprzemo od zewnątrz czy od wewnątrz ?

              ukuk te wężyki to lamele. jeżeli pozakrzywiało/pozakulało Ci krawędzie lamel to albo jeździłeś w wysokich temperaturach na tej zimówce ewentualnie lekko zła zbieżność..
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz


              • #32
                Po jednej stronie (w relacji przod-tyl auta) je zaokraglilo, po drugiej stronie jakby zaciagnelo opone i powstal malutki frendzelek.

                No, problem ze zbieznoscia calkiem mozliwy, daaawno byla robiona w tamtym aucie.

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez krzyzakp
                  Nie zgodze sie ze takie kapcie musza zabkowac.
                  jasne, to wszytko zależy od wielu czynników. jaka opona (producent), stan tech. zawieszenia, drogi itp., itd. ale jestem tego zdania, że im szersza opona, tym bardziej podatna jest na ząbkowanie.
                  Zamieszczone przez uli07
                  Jakies konkretne rady? Dawac mniej czy wiecej?
                  jeśli chodzi o mnie, to nie eksperymentuje w dawkach. mam jedną zasadę, letnie na 2.4 zarówno przód jak i tył i tak samo robię z zimówkami...i jestem zadowolony :wink:

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez ufo
                    ale jestem tego zdania, że im szersza opona, tym bardziej podatna jest na ząbkowanie.
                    nie zaobserwowałem nic takiego.
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz


                    • #35
                      Koledzy, hałas doprowadza mnie do białej gorączki. Barum Bravuris 2 225/45/17. (O2 ale juz nie chce powielać wątku). Opona w dobrym stanie. Przejechane max 40tys km. Ścierać czy kupować nowe? Wolałbym tańsze rozwiązanie bo mam zaplanowanych sporo wydatków. Możecie polecić jakiś serwis opon w Wawie lub Łodzi (lub okolicach)? Z góry wielkie dzięki.

                      Komentarz


                      • #36
                        Pozostał ci tylko jeden sposób, praktykowany przez użytkowników Hondy accord , sprawdzony osobiście. Szukasz sobie odpowiedniej nawierzchni ściennej najlepiej wychodzi kostka brukowa, nie wiem czy 1.9 zerwie przyczepność ale -
                        Rozpedzasz się na jedynce, zaciagasz ręczny, i smażysz opony tak długo aż będziesz pewny że już przekładasz koła z tyłu na przód i robisz to samo. Gwarancja 100 % Zrobiłem tak w Leonie 1p . Efekt super. Może nie tak jak przy nowych oponach, ale juz nie wyło tylko delikatnie szumiało. Polecam
                        mati

                        Komentarz


                        • #37
                          Miałem ten problem rok temu.Tylne opony strasznie Link dwie nowe i cisza nastała.
                          Kondziu

                          OCP

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez mati25
                            Rozpedzasz się na jedynce, zaciagasz ręczny, i smażysz opony
                            pomysł ciekawy, pod warunkiem że tylnych opon nie zniszczy.

                            ja przekładam opony przód / tył co 7-10 kkm.
                            ząbkowanie jest (też) cechą zawieszenia i jakoś trzeba z tym żyć.
                            OII sprzedana


                            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez Rafall
                              Koledzy, hałas doprowadza mnie do białej gorączki. Barum Bravuris 2 225/45/17. (O2 ale juz nie chce powielać wątku). Opona w dobrym stanie. Przejechane max 40tys km. Ścierać czy kupować nowe? Wolałbym tańsze rozwiązanie bo mam zaplanowanych sporo wydatków. Możecie polecić jakiś serwis opon w Wawie lub Łodzi (lub okolicach)? Z góry wielkie dzięki.
                              Mogę polecić MJK SERWIS maja dobre ceny.

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez Rafall
                                Koledzy, hałas doprowadza mnie do białej gorączki. Barum Bravuris 2 225/45/17. (O2 ale juz nie chce powielać wątku). Opona w dobrym stanie. Przejechane max 40tys km. Ścierać czy kupować nowe? Wolałbym tańsze rozwiązanie bo mam zaplanowanych sporo wydatków. Możecie polecić jakiś serwis opon w Wawie lub Łodzi (lub okolicach)? Z góry wielkie dzięki.
                                Jeśli opony są symetryczne i mają wysoki bieżnik to można spróbować założyć je tak aby kręciły się w przeciwnym kierunku niż obecnie, powinny się dotrze, ale na początku hałas będzie jeszcze większy .

                                Komentarz


                                • #41
                                  Ja po 10tys km profilaktycznie zamieniłem koła po przekątnej. Niby te z tyłu miały baaardzo delikatne ząbki. Jak na razie hałasu nie ma.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Moje opony poząbkowały sie przy 15tys, tylko, że okazało się, że trzeba wymienić łożysko koła a w zasadzie całą piastę. Wymieniono na gwarancji oczywiście niechętnie. Od tej pory opon nie słychać mimo, że delikatnie poząbkowane są.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      pomaga rotowanie kół/opon przód<->tył przy każdej zmianie zima/lato. Ojciec w O2FL tego nie robił i tył z roku na rok bardziej szumiał - po 4 latach było już bardzo głośno. Teraz po sezonie od zmiany osiami jest zauważalnie ciszej (mówię z perspektywy osoby, która nie jeździ tym samochodem codziennie więc łatwiej dostrzega zmiany) ale jeszcze nie jest idealnie. Pewnie jeszcze jeden sezon pojeżdżą w tym ustawieniu a potem co roku rotacja, żeby nie wróciło.

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X